کانون خورشید طوس

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا

هشدارهای محیط زیست برای سیزده بدر

سه شنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۴، ۰۶:۰۱ ب.ظ

یک فعال محیط زیست گفت: برای حفظ سلامت محیط زیست و جلوگیری از تخریب طبیعت بکر مناطق مختلف کشور بهتر است در روز سیزده بدر از رها کردن مواد شوینده و نیز سوزاندن و دفن زباله‌ها خودداری شود.

«طاهر جهدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، با بیان این مطلب افزود: طبیعت مادر حقیقی انسان‌ها و سرمایه‌ی همه‌ی نسل‌هاست و نباید بخاطر تفریح چند ساعته در روز سیزده بدر، خساراتی به اندازه هزاران سال به طبیعت بکر کشور وارد کنیم.

وی با بیان اینکه با رعایت چند نکته ساده و بسیار آسان می‌توان به حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب طبیعت اطراف شهرها کمک کرد، گفت: مردم کشور مراقب رودخانه‌ها، چشمه‌های آب و مراتع بوده و از رهاسازی مواد شوینده و سمی و نیز انبوه زباله‌ها در این مناطق و روی فضاهای سبز و چمنزارها و نیز سوزاندن زباله‌ها در طبیعت به شدت پرهیز کنند.

این فعال محیط زیست با اشاره به اینکه مواد شوینده بزرگترین دشمن طبیعت هستند، تصریح کرد: آلوده شدن رودخانه‌ها به مواد سمی و نیز تشعشعات ناشی از دفن و سوزاندن زباله‌ها تهدید جدی برای سلامت محیط زیست است که با دقت در جمع‌آوری زباله‌ها در روز سیزده بدر می‌توان بزرگترین و موثرترین اقدام را در راستای سلامت محیط زیست کشور انجام داد.

جهدی افزود: در روز سیزده بدر بهتر است از ایجاد آتش در نزدیکی گیاهان خودداری شود و برای این منظور از روی سنگ‌های بزرگ و یا فضای خاک‌های خشک بدون گیاه و یا از کپسول‌های پیک نیکی استفاده کرد و نیز ازآتش زدن بوته‌ها پرهیز کرد.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید مراقب کودکان خود نیز باشند تا بخاطر تفریحات خود لانه‌های حیوانات و پرندگان را تخریب نکنند و از غلطاندن سنگ و نوشتن یادگاری روی آنها نیز دوری کنند.

این فعال محیط زیست ادامه داد: مردم باید در روز سیزده بدر، پس از استفاده از مکانی که در آن مستقر شده و به تفریح در کنار خانواده می‌پردازند آن محیط را به حالت اولیه خود برگردانده و از تخریب طبیعت جلوگیری کنند.

جهدی خاطرنشان کرد: دامن طبیعت، ضامن سلامت روحی و جسمی مردم است که تخریب آن علاوه بر نابودی سرمایه‌های خدادادی سبب به خطر افتادن سلامت انسان‌ها و به بار آمدن نسلی بیمار در آینده می‌شود.

۹۴/۰۱/۱۱
khorshide toos

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی